Melle 4

Posted by Jolanda Paardenmassage Jolanda Paardenmassage

Voor het eerst sinds een maand Melle weer gemasseerd. Het blijft me opvallen hoe hij met zn aandacht bij de dingen die in de stal gebeuren blijft. Hoewel hij heel rustig blijft staan en absoluut niet vervelend is, is  hij toch niet volledig met zn aandacht bij de massage. Het helpt wel wanneer hij niet de stal in kan kijken als ik hem aan de andere kant in zn box vastzet. Slechts af en toe krijg in tekenen van ontspanning te zien. Bij de massage van de rug krijg ik reactie te zien en ook enigszins in zn billen. De billen komen soepel op mij over. De beide m. semimembranosus blijven hard! Bij de 3 voorgaande massages kon Nadja(zijn baasje) constateren dat er meer soepelheid in  Melle is na de massage in vergelijking met geen massage.