Toppie(Utopia)

Posted by Jolanda Paardenmassage Jolanda Paardenmassage

Toppie is een witte merrie van 10 jaar met een zwakke bespiering in de achterhand. Ik kon Toppie's hoofd makkelijk naar beneden brengen aan de linker kant. Aan de rechterkant van zijn hoofd reageerde zij geïrriteerd op de diverse handgrepen. Het ontspannen van het lichaam ging niet zo goed. Toen ik de linker achterste borstspier masseerde probeerde zij me te slaan. Toen ik de linker bilspieren masseerde ging zij met beide achterbenen naar achteren staan waardoor zn achterkant zakte. Zij was wel aanhalig, wilde graag over haar hoofd geaaid worden.